018
Tickets, wijzigingen en annuleringen
Hoe kan ik boottickets boeken?

Dit kan op vier manieren: online via rederij-doeksen.nl, via de ticketautomaten in de hal, telefonisch en bij de servicebalie.

Waarom moet ik vooraf mijn boottickets boeken?

Als u vooraf uw tickets boekt, bent u verzekerd van een plaats aan boord van de gewenste afvaart. Bovendien vermijdt u zo de wachtrij bij de balie.

Waarom hebben jullie bij het boeken mijn (mobiele) telefoonnummer nodig?

Mocht de afvaart waarvoor u boekt uitvallen door weersomstandigheden of storing, dan nemen wij persoonlijk contact met u op. U krijgt bovendien direct de mogelijkheid uw afvaart om te boeken naar een ander moment.

Moet ik een ticket voor mijn hond kopen?

U hoeft geen ticket voor uw viervoeter te boeken. Op zowel de veer- als op de snelboot is uw hond welkom en mag uw hond gratis mee. Uw hond mag echter geen zitplaats innemen of overlast veroorzaken. De huisdiervrije zones aan boord zijn niet toegankelijk voor honden. Meer informatie onder honden.

Ik ben mijn e-tickets vergeten of heb ze niet kunnen printen.

U kunt inchecken met uw smartphone of tablet: scan de barcode van uw e-ticket vanaf uw scherm bij de toegangspoortjes.

U kunt uw ticket uitprinten bij de ticketautomaat. U heeft hiervoor uw boekingsnummer en e-mailadres nodig.

U kunt uw ticket laten uitprinten bij de servicebalie.

Hoe en wanneer kan ik een boeking wijzigen?

Een boeking kunt u uitsluitend wijzigen vóórdat de betreffende reis heeft plaatsgevonden. Na het verstrijken van de vertrektijd is uw ticket niet meer geldig. Heeft u uw boeking online gemaakt, dan kunt u hem heel gemakkelijk via uw online account wijzigen. Eventueel kunt u uw ticket ook telefonisch of bij de balies laten wijzigen. U kunt uw ticket niet wijzigen door een e-mail te sturen.

Een aantal personen van mijn boeking wil op een ander tijdstip vertrekken. Kan ik mijn boeking splitsen?

Nee, dat is niet mogelijk. Heeft u bijvoorbeeld voor vijf personen geboekt en willen twee personen met een latere afvaart vertrekken? U annuleert dan voor die twee personen en maakt voor hen een nieuwe boeking aan.

Kan ik een gekocht ticket nog annuleren?

Ja dat kan, vóórdat de betreffende reis heeft plaatsgevonden. Dit kan online, als u online heeft geboekt, of anders telefonisch of bij de balie. Voor het annuleren van uw boeking worden annuleringskosten in rekening gebracht. Het terug te ontvangen bedrag kan teruggestort worden op uw bankrekeningnummer, uw creditcard of contant geretourneerd worden (afhankelijk van de manier waarop u de tickets heeft betaald). Deze regeling geldt voor álle soorten boottickets.

Ik heb mijn boeking telefonisch gewijzigd, maar deze wijziging zie ik online niet terug

Dat klopt. Het online boekingssysteem en het boekingssysteem bij het Contactcenter/balie zijn niet gekoppeld. Heeft u online geboekt en heeft u de boeking telefonisch of bij de balie laten wijzigen of annuleren, dan is deze verandering niet zichtbaar in uw accountgegevens.

Kom genieten op de Waddeneilanden
Kom genieten op de Waddeneilanden
Bekijk alle afvaarten