Veelgestelde vragen

FAQ Tickets, wijziging en annulering

Hoe kan ik boottickets boeken?

Dit kan op drie manieren: online via rederij-doeksen.nl, telefonisch en bij de servicebalie.

Hoe en wanneer kan ik een boeking wijzigen?

Een boeking kunt u uitsluitend wijzigen vóórdat de betreffende reis heeft plaatsgevonden. Na het verstrijken van de vertrektijd is uw ticket niet meer geldig. Heeft u uw boeking online gemaakt, dan kunt u hem heel gemakkelijk via uw online account wijzigen. Na inloggen vindt u de door u gemaakte boekingen in het boekingsoverzicht. Open de gewenste boeking en kies voor wijzigen. Uw ticket is eventueel ook telefonisch of bij de balies te wijzigen. U kunt uw ticket niet wijzigen door een e-mail te sturen.

Het nieuwe boekingsbedrag wordt automatisch verrekend met uw reeds betaalde boeking. Een eventueel terug te ontvangen bedrag wordt teruggestort op uw bankrekeningnummer, uw creditcard of contant geretourneerd (afhankelijk van de manier waarop u de tickets heeft betaald).

Waarom moet ik vooraf mijn boottickets boeken?

Als u vooraf uw tickets boekt, bent u verzekerd van een plaats aan boord van de gewenste afvaart. Bovendien vermijdt u zo de wachtrij bij de balie.

Waarom hebben jullie bij het boeken mijn (mobiele) telefoonnummer nodig?

Mocht de afvaart waarvoor u boekt uitvallen door weersomstandigheden of storing, dan nemen wij persoonlijk contact met u op. U krijgt bovendien direct de mogelijkheid uw afvaart om te boeken naar een ander moment.

Moet ik een ticket voor mijn hond kopen?

U hoeft geen ticket voor uw viervoeter te boeken. Op zowel de veer- als op de snelboot is uw hond welkom en mag uw hond gratis mee. Uw hond mag echter geen zitplaats innemen of overlast veroorzaken. De huisdiervrije zones aan boord zijn niet toegankelijk voor honden. Meer informatie onder honden.

Hoe voeg ik een kenteken toe aan mijn boeking?

Als u een boeking heeft gemaakt en nog geen kenteken heeft opgegeven, kunt u deze later toevoegen. Dit doet u door in te loggen in uw account en in het overzicht van uw boekingen de bewuste boeking te selecteren. Vervolgens klikt u op de knop "Wijzigen". U kunt dan onder het kopje "Uw voertuig wijzigen" uw kenteken toevoegen of aanpassen. Daarna doorloopt u de rest van de stappen om uw wijziging defintief te maken. 

Ik ben mijn e-tickets vergeten of heb ze niet kunnen printen.

U kunt inchecken met uw smartphone of tablet: scan de barcode van uw e-ticket vanaf uw scherm bij de toegangspoortjes. Een foto of screenshot van de barcode wordt minder goed gelezen door de scanner en raden we daarom af. 

U kunt uw ticket laten uitprinten bij de servicebalie. U heeft hiervoor wel uw boekingsnummer nodig.


Een aantal personen van mijn boeking wil op een ander tijdstip vertrekken. Kan ik mijn boeking splitsen?

Nee, dat is niet mogelijk. Heeft u bijvoorbeeld voor vijf personen geboekt en willen twee personen met een latere afvaart vertrekken? U wijzigt dan de boeking van vijf naar drie personen en maakt voor twee personen een nieuwe boeking aan op de latere afvaart.

Kan ik een gekocht ticket nog annuleren?

Ja dat kan, vóórdat de betreffende reis heeft plaatsgevonden. Dit kan online, als u online heeft geboekt, of anders telefonisch of bij de balie. Voor het annuleren van uw boeking worden annuleringskosten in rekening gebracht. Het terug te ontvangen bedrag kan teruggestort worden op uw bankrekeningnummer, uw creditcard of contant geretourneerd worden (afhankelijk van de manier waarop u de tickets heeft betaald). Deze regeling geldt voor álle soorten boottickets. Lees meer over annuleren en de annuleringskosten