Wijzigen en annuleren

Uw boeking online wijzigen of annuleren

Kortingsactie: andere voorwaarden geldig
Rederij Doeksen heeft regelmatig kortingsacties. Houd er rekening mee dat er bij deze acties vaak andere wijzigings- en annuleringsvoorwaarden gelden dan doorgaans. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat u voor uw wijziging dient te betalen of dat annuleren niet mogelijk is. Tip: gaat u een boeking maken tegen een kortingstarief, lees dan goed de actievoorwaarden door. In de actievoorwaarden staat ook omschreven of u alleen telefonisch of ook online kunt wijzigen.  

Servicekosten
Voor handelingen die u ook zelf kunt doen via de (mobiele) website of via de ticketautomaten, berekenen wij € 1,50 servicekosten, als ze bij de balie of telefonisch worden gedaan.

Wijzigen voor afvaart
U wijzigt uw ticket via het boekingssysteem op internet, telefonisch of bij de balie. Het wijzigen van uw gemaakte boeking tegen standaardtarief is kosteloos (m.u.v. eventuele servicekosten), mits u dit doet voordat de geboekte afvaart heeft plaatsgevonden. Handig om te weten: wilt u het aantal personen in uw boeking veranderen? Laat uw boeking dan telefonisch of bij de balie wijzigen. Het is niet nodig uw gehele boeking te annuleren. Wanneer u uw afvaart wilt wijzigen en u belt buiten openingstijden dan kunt u uw boekings- en telefoonnummer achterlaten op onze berichtenservice. Dit kan alleen voor de eerstvolgende afvaart. Vervolgens bellen wij u terug om de wijziging voor in u orde te maken.

Wijzigen na afvaart
Na afvaart is uw ticket vervallen en ontvangt u geen restitutie. 

Terugreis wijzigen
Heeft de heenreis al plaatsgevonden en wilt u de terugreis wijzigen? Dit kan telefonisch of bij één van de verkooppunten van Rederij Doeksen. Hebt u online uw boeking gemaakt, dan kunt u zelf online uw terugreis wijzigen.

Annuleren voor afvaart
Geboekt tegen normaal tarief? U kunt uw geboekte afvaart probleemloos annuleren, tegen 10% annuleringskosten, voordat de geboekte afvaart heeft plaatsgevonden. U kunt annuleren via de website, telefonisch en bij de balie. Annuleringen verzonden via e-mail worden niet in behandeling genomen. Wanneer u uw afvaart wilt annuleren en u belt buiten openingstijden dan kunt u uw boekings- en telefoonnummer achterlaten op onze berichtenservice. Vervolgens bellen wij u terug om de annulering voor in u orde te maken.  

Bent u Vaste Reiziger? Dan is annuleren, voordat de geboekte afvaart heeft plaatsgevonden, gratis. Meer informatie over het Vaste Reizigers Programma >>

Annuleren na afvaart
Annuleert u nadat de geboekte afvaart heeft plaatsgevonden, dan is uw ticket ongeldig en ontvangt u geen restitutie.

Wijzigen en annuleren bij kortingacties
Het kan zijn dat u een boeking heeft gemaakt en vervolgens ziet dat er een kortingsactie is, waarvan u wilt profiteren. U kunt uw boeking annuleren om vervolgens een nieuwe boeking te maken tegen het actietarief. Let op: bij afvaarten die bijna volgeboekt zijn, kan het voorkomen dat het niet meer lukt een nieuwe boeking te maken, omdat het schip inmiddels is volgeboekt.

Wijzigen of annuleren: via internet, telefonisch of bij de balie
Wijzigen of annuleren via internet is uitsluitend mogelijk als u ook via internet heeft geboekt. U heeft hiervoor uw e-mailadres of Doeksen-pasnummer en uw wachtwoord nodig. Nadat u bent ingelogd vindt u onder het kopje 'Overzicht afvaarten' uw eerder gemaakte boeking. Goed om te weten: om de verandering in uw boeking te laten slagen, is het belangrijk dat u deze binnen één uur gaat afronden. Als u uw reis gewijzigd heeft, kunt u met de zelfde tickets blijven reizen.

Het online boekingssysteem en het boekingssysteem bij het Contactcenter/balie zijn niet gekoppeld. Heeft u online geboekt en wilt u de boeking telefonisch of bij de balie wijzigen/annuleren, dan is deze verandering niet zichtbaar bij uw accountgegevens.

vrij veel bewolkingVrijdag, 18 April